19:50

Czekolada własnej roboty

Pewnie wiele z was zna lub chociaż kojarzy czekoladę, którą robiło się bardzo dawno jak jeszcze nie było zbytnio słodyczy w sklepach. Przepis ten mam od swojej babci, która robiła ją swoim dzieciom. Na początku myślałam że nie będzie ona zbytnio dobra, lecz ta czekolada bije wszystkie te sklepowe na głowę. Jej smak jest niepowtarzalny i na długi czas pozostaje w pamięci.
Przepis:
  • 250 gram mleka w proszku (dostępne w biedronce)
  • 2 szklanki cukru
  • 3/4 kostki masła lub margaryny
  • 1/2 szklanka wody
  • 3 łyżki kakao
Sposób przygotowania: 
Cukier, masło, kakao i wodę razem zagotować ciągle mieszając. Po zagotowaniu zdjąć z ognia i wsypywać po trochu mleko w proszku ( miksować dobrze mikserem). Masę wylać na wysmarowaną blachę. Po ostygnięciu włożyć do lodówki aż stwardnieje i pokroić na małe kostki.
*Do tego przepisu radzę użyć dużej blachy, tej klasycznej do ciasta bo w mniejszej blaszce czekolada nie chcę dobrze zastygnąć

*Czekoladę można w dowolny sposób modyfikować. Ja często daję na górę orzechy ale mogą to być również inne ulubione dodatki.

Z tego przepisu korzystam dość często, ponieważ w moim domu robi ona furorę. Znika w mgnieniu oka, jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu. Zachęcam do skorzystania z przepisu.

Czy ktoś z was robi jeszcze taką czekoladę, lub też jadł ją za dawnych czasów?

19 komentarzy:

  1. Ale pycha, jeszcze nigdy nie robiłam takiej domowej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki takiej nie jadłam, świetnie, że o niej przypomniałaś =) Będzie idealna na słodkie zachciewajki, kiedy akurat w domu nie będzie nic słodkiego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam nigdy domowej czekolady, warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy sama nie robiłam czekolady, a na prawdę ciekawie się zapowiada :)

    dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niemożliwe... muszę spróbować! To jest aż takie proste?!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. That's an interesting coffee! Seems like I'll try soon!

    https://asweetwoorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. This is quite easy to make and delicious! Will try this tonight!

    Marie
    The Flower Duet

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam czekolady w domu, ale pomysł bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie robiłam domowej czekolady. Chyba jednak wolę sobie kupić tabliczkę dobrej, gorzkiej czekolady i zjeść od czasu do czasu po kawałku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś robiłam, może teraz skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze swojej czekolady nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam zjadłabym :) Kiedyś robiłam z herbatnikami, ale tylko raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekolada to to nie jest. ;) Co najwyżej produkt czekoladopodobny. Ale najważniejsze, że smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności, nigdy takiej domowej nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smakowicie! :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja mama kiedyś robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow super, u mnie się jej nie robi. Dzięki za przepis 😘

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Testowanie produktów , Blogger